Wednesday, June 8, 2011

::AMik Ko SEdebIK!!::

ASSALAMMUALAIKUM..
Hye peeps!!

Arini aku sangat bengang ngan sowang makcik tUa 2...
slame neh aku xpenah kurang ajar ngan mana2 org tua..tp arini..makcik 2 memang sgt2 mencabar keimanan aku yang sememangnya xpenah tebal neh!!

Pagi tadi aku bangun n bersiap g keje ngan gumbiranye!!
Pastu sampai ofis..ada plak perhimpunan bulan..agpon kami dapat YDP baru...
So kena la berkenalan..
So far..sepanjang perhimpunan 2..xde benda yang wat aku jadi marah or benci sebab agak enjoy dok dengar abang2 bahagian perancangan bandar dengan beria nya menyanyi lagu TAUBAT!!
Sumpah lawak dengar sebab abang 2 punye suara paling kuat n sengau plak 2..aku n membe ag jenuh tahan gelak..org len pon sma je..TAHAN GELAK!! phheeeuuuwwww!!
(=_=")

Lunch aku n mas g melantak d UBI KAYU kesayangan aku!!
hak3!!! sodap seyh makan kt sana..(promote2!! hahahaha)
pastu kul 2 aku n mas balik ofis..
kitowg g le solat kat surau...
aku dah settle pe sume..aku kuar r dlu..kang boss aku masuk ofis tgok aku xde..jenuh plak aku!!

On the way kuar 2..ada sowang makcik tua ngah sembang ngan sowg akak neh..(mereka berdua je ok!!)
Aku dengar makcik tu tanya akak 2 da solat ke??
akak 2 ckp dah n ngah tggu membe..

After dat..aku pon melangkah kuar le nak pkai kasut kat luar pintu..
skali makcik tu ushar aku pelik..tgok aku atas bawah...
aku malas nak amik port r..aku senyum n wat bodo je..

Suddenly!!!! makcik 2 ckap dengan nada kuat...
"hah..tgok kt sini (merujuk kpd notis board surau) ada cakap pasal adab2 menutup aurat!!!
kita xboleh pkai baju jarang2 n xleh pkai tudung tapi nmpak dada!!"
(makcik neh bercakap smbil ushar2 aku!! panta* tol!!!)

Tetiba je..aku tanpa bley mengawal rasa marah aku..aku tanya r.."makcik cakap ngan saya ke!!??"
makcik 2 ckp a'ah pastu ushar aku atas bawah ag!!! (sialll makcik!!)
Dengan panas aty nye!!! aku pon pe ag..aku selak kain baju kurung aku (ak selak kain tunjuk kain dalam aku n inner(singlet) baju ak!!) n ckap.."makcik oi..saya tau baju saya jarang!! tapi saya pkai kot kain dalam..inner baju pon saya pakai!!...makcik xpayah sibok2 nak perli saya kuat2!!! makcik p masok dalam . tgok brapa rmai staff pompuan len yang pakai kemeja rasmi organisasi yang berwarna putih n jarang!!! siap depa sume pakai bra merah..itam n macam2 kaler ag plus langsung xpkai  singlet!!"

Terdiam makcik 2!!! hak3!!!
Terus aku blah!! sakit aty...sebenarnya takot..hak3!! lepas2 sound dy tetbe aku jadi takot...
ish2 mulut aku neh kadang2 xsedar pe yang aku marah2!!
phheeeuuuwww!! (^_^)

Bukan pe makcik oi..saya tau baju saya jarang sikit..xde la byk..kain cotton standard r...
Tapi saya x le
BODOH!! malam sebelom g keje saya dah siap2 cari kain dalam n inner..
Saya sedar r makcik tua oi!!

Makcik pon 1...nak tegor2 saya xkisah tapi pada2 r!!!
xpayah le ang nak sound kuat2!!
tegor elok2 suda..aku dah besar..ang tegor aku bley je trima..

Memang baju aku jarang sikit..tapi aku pkai benda2 yang nk cover badan aku!!
tudung aku memang le nmpak dada cikit..ko tegor le elok2!!
xperlu nk kecoh2!! kalu ko tegor elok2..mesti ko pn dpt pahala!!

XPE....SOK KITE JUMPE AG KT SURAU YE MAKCIK!!!


2 comments:

  1. perghh..ada bran bear... tp penatut jugak..
    kahkahkah.. nape lu xciter sama gua..leh gua sound lg sama itu antie meh..huhuhu
    pape pun sempoi arr..ADA BRAN SEHHHH... =D =D

    ReplyDelete