Monday, May 16, 2011

::kongSi: lu LANGSI..lu MATI::

ASSALAMMUALAIKUM peeps!!

How's ur world today??? hehehhehhhee..
Semalam aku baru settle kn my 3rd paper for my last semester in UUM...
Tetibe rasa cam sedih je nak tinggalkan UUM neh...as usuall le..bkn sebab aku neh sayang kt UUM...tapi sebab aku sayang nak tinggalkan membe2 n kenangan2 kitowg kt sini..macam2 da kami sume lalui..gelak..nangis..sedih..gumbira..xde mood..xde perasaan..ngantok n macam2 ag!! hehehhehe

Kat sini gak macam2 da aku lalui...da penah rasa down sgt2..penah hilang adik..penah hilang DIA!!!(xbley mention name) n yang penting skang aku dapat kenal pokcik MOHD KHAIRUL AZUAN HASSAN....hehehehhehe...my chenta sayang!! hak3!!!

Ok2...aku sebenarnya nak cite pe pasal filem KONGSI punya review..hehhehhe...
Arineh aku and bery(my bez fwenz selama kt UUM neh) dah g ke Jitra utk tgok cite KONGSI....hehhehe


sinopsis filem KONGSI...
===>>>
Filem KONGSI adalah filem aksi komedi mengisahkan penyiasatan ASP Shariff terhadap kes pembunuhan di kalangan kumpulan kongsi gelap di sekitar Kuala Lumpur. Kumpulan kongsi gelap ini terdiri daripada tiga kaum iaitu Melayu, Cina dan India yang selalu bergaduh selepas berlakunya sesuatu kes pembunuhan. 

ASP Shariff akhirnya berjaya mengesan seorang pembunuh upahan bernama Tumulak yang terpaksa melakukan pembunuhan untuk menebus hutangnya. Pelbagai peristiwa berlaku disebabkan perbuatan Tumulak dalam usahanya menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap itu. 

ASP Shariff yang ditugaskan membanteras pergerakan kongsi gelap ini berhadapan dengan pelbagai cabaran dalam usahanya. Dia juga diugut apabila anak dan isterinya diculik.




PANDANGAN AKU yg xbape memandang neh...
====>> filem neh ok ar...(ok sebab ada sam ke nadia oi??) hahhahahhaha....ok2 time 2 siyes wahai nadia...hehhehhee..eerrr..errr...errr...neh filem SAM hencem ku berlakon...xnk komen bley x??hahhahah

ok2..aku xmo merapu ag...to be true..filem neh memang filem ringan..juz for fun only...kalu kowg g tgok mmg semata2 untuk gelak..yes..neh mmg filem yg kowg bley layan le...

tp kalu kowg g untuk tgok action dy..BETTER JANGAN!!! hah!! apsal aku cakap jangan?? curious??hahhaha..sebab action dia sgt2 le membuatkan kowg rasa nak gelak..sumpah xjadi bhai!!! hahahhaha

tp ak ske lawak2 dalam cite neh..sumpah lawak..tapi ada gak lawak yang xjadi..hehhehe...
Tapi yang aku agak GERAM sampai skang adalah FARID KAMIL....sgt33x xmementingkan perincian dlam hasilkan filem dy..ada ke patot  dia tertinggal pasal kenape samseng siam 2 nak sam n kawan2 g serang n porak pranda kn samseng2 malaysia,india and japan!!!!
kalu bukan sebab ak baca sinopsis diatas didalam paper..mmg aku xtau le nape dy nak g mengganas..BUDUSSSSS TOL!!!!

Tapi kalu rating 10..ak maybe bagi 5 je kot..hehehhehe..sebab ak xtau motif tumulak 2!! hak3!!

p/s..i xsabar tggu filem SEKALI LAGI...dan semestinya lakonan saheizy sam samad n lisa surihani..dua2 aku suke!!

No comments:

Post a Comment