Monday, March 7, 2011

::7 ways to lose some KG!!::

salam sume.....urm..arini aku nk come out ngan entri pasal how to lose weight!!!
muahahhahhaha..bukan ape..lately aku terfikir..sampai bila aku nak gemok cam neh....walaupun aku xle gemok tahap kritikal....anyway......parents aku xpayah citer ar...diorang memang bising kalu ada anak2 diorang yang gemok...
FYI....dalam umah ak..cume aku and my youngest sister je yang gemok...diulang skali ag..xde le gemok tahap kritikal~ 
the bez part is..kalau kowg kenal adik aku Najihah....rse nya korang boleh buat graf kenaikan and penurunan badan dia...my sis neh pelik skit....klu time exam..sumpah dy bley hilang berat smpai sepuluh kilo!!!
tapi sayangnye..lpas je exam...badan dia memang naik blik 10 kilo!! muahahhaha..adik jgn marah!! muahahhahaa
Aku pulak...mse skola rendah memang keding...tp bila da start "dewasa" aku gune term dewasa..kowg paham ke?? mksudnya da matang!!paham ke??paham ke???xpaham suda!! muahahhahha.......berat bdan ak semakin bertambah..huhuhuhu!! SHIT!!


skang ak mengamalkan diet karbohidrat...bru 2 hari je start!!muahahhaha
dulu pnah amalkan...n alhamdulillah mmg turun sikit le..tp ak mlas..so separuh jalan je..hehhehehe

dah le...malas nk bebel banyak2 ag..ponat den..hehhehe 
so neh cara2 nye~~~~~

nak kurus cepat kena!!!
  • drink a lot of water!!
  • eat 5 times a day....muahhahah..pandai2 korg le...jnji jgn skip mkn..n mkn yg less calories!!
  • use weights!!! mknanye.......bersenam r..
  • use smaller plates in dark colour....supaya mkanan kite nmpk byk...n kte xde la nk makan dlm kuantiti yg banyak 
  • read ur food!!!..mkna nye...kaji dulu mkanan 2 punye kalori..bru makan der...
  • keep a journal...maknanye..catit le sume bnda yg kowg mkn stiap ari..catit gak byk ne kalori yg ad~
  • dont punish yourself...yg neh ak xstuju..hehehhe..xdela..btoi r..jgn punish urself kalu diet kowg xjd..try ag meh!     

ok da siap..arap2..aku mampu diet..muahhahaha...!!!
 
 

No comments:

Post a Comment