Saturday, March 12, 2011

::HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA::

salam semua.........

ok.....nama saya nadia...hehhehehe...
arini saya nak cerita pasal pe yang saya da buat arini bagi menghabiskan masa dan duit saya yang sememangnya dah abis.....ada sesape yang sudi nk bg pinjam duit???  T_T

 Mengikut plan yang sepatotnye...saya, bery n jimo wif da geng..patot kuar same2....tapi semalam jimo telah membatalkan..xkisah pon..sbb dy yang offer diri nak ikot mula2..hehehhehe

So.......seawal jam 10.00 pagi.......saya dan bery bangun dari tempat beradu kami...awal le sgt ek kowg bangun!!??
aahhh..persetankan semua itu wahai pembaca...
asalnya..kami rancang nak bangun kul 8..tp overdose plak tido...so bangun kul 10 pon kire ok le...
pas bagun mandi2 pe sume..da siap touch up muke ....kami pon g makan kt NONGKA!!
perrrgghhhhhh...kat sini saya nak gtau....ngan jujur nye saya ngaku yang saya XSUKA kalau yang kira harga makanan 2 adalah mak long....sebab pe saya xsuka????.......hah ini yang kite tidak tau....phheeuuuww!!
bukan pe..mak long kalu kira agak mahal le..better pak long or anak dy..murah kot!!!
bak kata musuh bek saya..bery:- MAK LONG 2 CEKIK DARAH!! *darah bley di cekik ke??* 

After that.....ktowg nek le bus nk g Jitra....*yela...owg miskin..ne ad kete......JIJAH pon kami pinjam je atas belas ihsan EPIN JANAL*
Ok2...pe la ak dok ngarut neh.....!!! stop it nadia!!!

back to our story mory...ktowg sampai Jitra n tros g beli tiket wayang...HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA!!!
Peerrrggghhhh!!! wa kata lu!!! filem neh agak mantop ar.......jalan cite memang bagos r....pelakon2 dy pon agak bez!!!
and yang paling penting tuan2 dan puan2!!!! STEPHEN RAHMAN HUGHES tersangat-sangat le encem!!!
*nak x u amik i jadi bini u..xkisah le no 2nd or 3rd pon!!! hahahaha..PASAN!!*
ENCEM KAN?? ENCEM KAN PAKWE SAYA???!!
   Ok2..filem neh agak mantop..rugi la kalau kowg sume x g tgok n sapot...sound effect and camera n story line agak bagooss le!!!
cume.....yang agak xlogik nya adalah:-
  • kesan2 darah hasil tikaman mase 1st time pihak geruda serang 2...sgt2 le pelik...bukan pe..setiap khemah ada tompokan darah..it should be spread meh..bukan tompokan!! kepada YUSRY...ce perbanyakkan tgok CSI....tgok cmne kesan darah kalu ada pembunuhan yang jadi..
  • masa Merong dijatuhkan dari pelantar yang tinggi 2....memang xlogik!! ye r..secara logiknye..lanun2 tu tolak dari bwah..n should be dy(merong) yang jatuh dari tempat tinggi pasti akan tercampak jauh!!! bukannya jatuh atas kaki lanun2 2!!! and yang paling pelik...bila dy jatuh..semua lanun tros rebah n mati!!! PELIK2!!
  • part yang xlogik ag 1 adalah masa Merong gune cermin for pantulkn cahaya....ek?? nape le perlu pecahkan cermin2 2....ok la..2 xpe ag..masalah nye...xkan le sampai leh terbakar bdan puak2 garuda 2?? its sure take time utk terbakar...
So tu jela pandangan ak....*kowg rase aku banyak songeh ke??? ada aku kisah!!! nama pn pandangan kot* 
part yang lawak kalu kowg tengok semua team Garuda 2 kurus keding!!hak3!! sumpah bdak2 laki blakang aku asik gelak je!! 
PAPE PN FILEM NEH STILL TERBAIK ANTARA SUME FILEM MELAYU YANG PENAH AKU TENGOK!!!! *fyi..ak jarang g wayang tgok filem melayu..sbb aku rasa bazir duit je..hehhehhhe..sebab nanti ada tayang kat ASTRO kot*

neh ada sikit sinopsis pasal filem MERONG MAHAWANGSA neh....arap2 korang sume pon xketinggalan tgok filem neh k!!

   Filem yang berkisarkan pengembaraan Merong Mahawangsa (berketurunan Alexander The Great) yang menjadi pengawal kepada Putera Empayar Rom yang ingin ke Asia Tenggara bagi mengahwini Puteri Dinasti Han. Perkahwinan diantara Putera Rom dan Puteri dari negara China ini adalah mahu menyatukan kedua – dua empayar dan perkahwinan mereka dilakukan di tanah yang tidak dijajah oleh mana – mana empayar (Natural Grounds) yang terletak diantara empayar barat dan timur.
Walaubagaimanapun, Armada Merong Mahawangsa telah diserang oleh Lanun dari negara Garuda (ia sebenarnya burung Garuda dalam Hikayat Merong Mahawangsa) dan Puteri tersebut telah diculik oleh lanun – lanun tersebut. Setelah berlaku serangan tersebut, bermulalah epik dimana Merong Mahawangsa cuba menyelamatkan puteri tersebut dan menyatukan empayar dari barat dan timur itu.
neh GAVIN STENHOUSE...a.ka.. putera MARCUS..encemkan pakwe saya!!





POSTER!

No comments:

Post a Comment